
Sąd chce poznać nazwiska blogerów opłacanych przez koncerny
8 sierpnia 2012, 15:40Sąd rozpatrujący spór patentowy pomiędzy Oracle’em a Google’em nakazał obu firmom ujawnienie, którzy blogerzy otrzymują od nich pieniądze lub są w inny sposób wynagradzani za pisanie o firmie i jej produktach

Powstało pierwsze programowalne włókno cyfrowe. Można wszyć je w ubranie
4 czerwca 2021, 16:43Naukowcy z MIT stworzyli włókno zawierające układy pamięci, czujniki temperatury i korzystające z oprogramowania trenowanego na sieciach neuronowych, które będzie mogło śledzić naszą aktywność fizyczną. Po wszyciu w ubranie włókno takie będzie odbierało, przechowywało i analizowało dane dotyczące tego, co robimy.

Pierwszy użyteczny laser z germanu
5 lutego 2010, 13:20Naukowcy z MIT-u zaprezentowali pierwszy laser z germanu, który generuje fale światła o długości przydatnej w komunikacji. To jednocześnie pierwszy laser germanowy działający w temperaturze pokojowej.

Rzecznik Anonimowych skazany
23 stycznia 2015, 12:30Barrett Brown, nieoficjalny rzecznik prasowy Anonimowych, którego aresztowanie przez FBI nagrały kamery osób prowadzących z nim internetowy czat, został skazany na pięć lat więzienia. Brown przyznał się do stawianych mu zarzutów przeszkadzania w wykonaniu nakazu przeszukania, gróźb karalnych oraz działanie w roli narzędzia pozwalającego na nieautoryzowanego dostępu do chronionego komputera.

Duża lepsza od mniejszej?
3 lipca 2008, 09:05Rik Pieters i zespół z Tilburg University obalili kolejny dietetyczny mit: jedząc z malutkich opakowań, wcale nie zjadamy mniej, a wręcz przeciwnie, zaczynamy się bardziej objadać. Dzieje się tak, ponieważ spada nasza czujność (Journal of Consumer Research).

60 minut lepsze od godziny
18 stycznia 2012, 10:31Czy klienci wybiorą zupę w proszku z napisem "gotować kwadrans" czy "gotować 15 minut"? A jak z ciastem, bardziej przypadnie im do gustu po pieczeniu przez 30 minut czy przez pół godziny? Okazuje się, że wolimy określenia bardziej granularne, jak to określają autorzy artykułu z Journal of Consumer Research.

Cykliczne wyróżnianie się
22 września 2009, 11:10Grupy ludzi, którzy zamawiają w restauracji jedzenie i napoje, postępują wg ustalonego schematu. Psycholodzy ujawniają, że początkowo wybierają z karty bardzo różne pozycje, potem ich decyzje zaczynają się ujednolicać, by na koniec znów się od siebie oddalić (Journal of Consumer Research).

Negatywny horoskop może nasilać uleganie pokusom
12 grudnia 2013, 14:21Ludzie, którzy wierzą, że mogą zmienić swoje przeznaczenie, po przeczytaniu negatywnego horoskopu częściej angażują się w impulsywne zachowania.

Inność popłaca w reklamie
27 lipca 2007, 10:50Trzej naukowcy z Northwestern University zademonstrowali, w jaki sposób można manipulować właściwościami reklamy, by zwiększyć prawdopodobieństwo, że klienci wybiorą określony produkt.

Widząc kogoś z nadwagą, jemy więcej
20 kwietnia 2011, 11:05Ludzie jedzą więcej, gdy zobaczą kogoś z nadwagą lub otyłością. Nie dzieje się tak tylko wtedy, gdy świadomie skupią się na swoich prozdrowotnych celach (Journal of Consumer Research).